Розробки уроків

Розробка уроку у 6 класі за підручником О.Д. Карпюк до теми "Sports and games. Speaking"

Клас: 6

Тема: Спорт, яким я займаюсь. Розвиток навичок усного мовлення.

    Мета:

·        активізувати лексику з теми “Спорт”; закріпити знання учнів про види спорту та спортивні ігри;

·        удосконалити навички аудіювання тексту з метою вилучення основної інформації;

·        розвивати навички читання тематичних текстів з метою отримання детальної інформації;

·        удосконалювати вміння учнів робити усне повідомлення за темою;

·        розвивати творчі здібності учнів, навики роботи в групі; розвивати швидкість та мовну здогадку.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник, наочний матеріал, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

1. Greeting and aim. Привітання та повідомлення теми та мети уроку.

Good morning, boys and girls! I’m glad to see you! How are you today? Let’s say speak about sports you can play with your friends. Nastia will be our reporter today. Let’s ask your classmates about sport games.

Nastia “What games do you like to play with your friends?” –P1- P2- P3…

On our today’s lesson we are going to practice with speaking about your favourite sport.

II. Main part of the lesson.

1.  Practice vocabulary. Повторення лексики.                                                                      Teacher: NowLets  refresh  the  vocabularyMatch  the  English  words  to  their  Ukrainian  equivalents:  (завдання  на  дошці)       

Wrestling

Фігурне  катання

Gymnastics

Шахи

Boxing

Фехтування

Figure-skating

Шашки

Chess

Важка  атлетика

Draughts

Бокс

Weight

Гімнастика

Fencing

Боротьба

 

2. GrammarGroup work. Граматика. Групова робота

Teacher:   At the last lesson we learnt how to use verbs go, play and do. Do you remember the rule about using verbs do, go, play?

-         Use the verb play if you speak about ball games and chess.

-         Use the verb go if you speak about sports ending  -ing.

-         Use the verb do if you speak about other sports, power sports, fighting sports, martial arts?

Group up the sports into 3 columns.

Rugby, cricket, soccer, rowing, cycling, basketball, tennis, boxing, karate, volleyball, skiing, judo, horse riding, sailing, swimming, running, gymnastics, athletics, wrestling, baseball, weight lifting.

 

PLAY

GO

DO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teacher:  Make sentences with these words about yourself.

I like to play …

I like to go …

I like to do …

3. Listening. Аудіювання.

Teacher: I think you know all kind of sports. So, my friends, try to guess what kind of sports it is.

1.     A game for two teams that you play with a ball and a basket.(basketball)

2.     A game that you play on board.(chess)

3.     A game for two teams that you play with the sticks on the ice-ground.(ice- hockey)

4.     A game for two people that you play with a small ball on the table. (table -tennis)

5.     An English popular game.(football)

6.     This kind of sport includes things like running, jumping, etc. (athletics)

7.     Canada’s national sport is… (hockey)

8.     You can swim there in winter (swimming- pool)

4. Reading. Читання.

Teacher: Open your books at page 79 exercise 3. Your task is to read this text and say why it is important to go in for sport.

a) Pre - reading activity

-         Why it is important to go in for sport?

 b)  While - reading activities

Teacher: Read the text and translate.

Sport in our life

People all over the world are fond of sports and games. There are summer and winter sports. The most popular winter sports are skating and skiing. Some people greatly enjoy figure skating and ski-jumping. It’s so nice to go to a skating rink or to a forest on a frosty sunny day!

The most popular summer sports are swimming, cycling, and sailing. It’s so wonderful to breathe in the fresh air and enjoy nature! 

Children like to attend sports clubs and train in the gym. Athletics and gymnastics have great popularity among girls. Boys go in for boxing, football, tennis, and basketball.

c) Post - reading activity

Read  and  translate  the  sentences  with  the  words  in  bold  types

 

 

Choose true or false sentences

 

1

The most important winter sports are skating, skiing and cycling

 

2

Children like to play indoor and outdoor games

 

3

Athletics, aerobics, gymnastics enjoy popularity among boys

 

4

A sound mind in a sound body, the old Greek proverb says

 

5

People is fond of sports and games

 

5.                 Speaking.

Teacher. Now we have got a lot of information about different kinds of sport. And now we are going to make a short story about your favourite kind of sport. Open your books at page 79. Complete the sentences with your own information. Then present your information.

 

ІІІ. Заключна частина уроку.

1.  Homework.  Домашнє завдання.

Your home task will be to complete the sentences in exercise 6 p 80. Learn the poem “Sport” and new lexical units by heart.

Summarizing. Підбиття підсумків уроку. Оцінювання.



Розробка уроку у 9 класі за підручником Несвіт. Keep in touch! до теми Inventions and inventors.
Урок розміщено за наступним посиланням



ФРАГМЕНТ УРОКУ У 8 КЛАСІ
Topic: Places of interest in Great Britain
Aims: 
 - To develop listening skills;
- To revise language of describing places;
 - To practice discussing in a group.
 - to develop communicative skills.
Level:  Intermediate+  
This lesson explores some British historic attractions through a listening activity that promotes group work. This lesson also gives students the opportunity to find out more about Great Britain.

Procedure 
Warmer: 
A Two Minute Trip to London 
• This is a guided visualization activity to introduce the topic of Great Britain. Tell the students that for the next two minutes you want them to close their eyes and listen to you. You want them to use their imaginations and try to make a picture what you describe in their minds eye. Let them put their heads down on the tables if they want and try to get students calm and relaxed before you start. When they’re ready, read this slowly in a  calm voice. (Adapt the text according to the level of your students. This one should give you a basic idea.) 
 Example text: “Close your eyes and imagine you are on an airplane. You look out of the window and see the clouds. The plane is arriving at the airport and you feel a little bit nervous as you land. You get out of the plane and follow the signs to get your suitcase. You get your suitcase and walk out of the airport. You can’t believe that you are in London at last. You decide to catch a taxi to your hotel in the center of the city. What does the taxi look like? You arrive at your hotel and leave your bag in your room. You look out of your bedroom window. What can you see? You look up at the sky, what colour is it? What’s the weather like? You decide to go for a walk outside to start exploring the city. There are lots of people on the street. You see buses on the street. What color are they?  You feel hungry so you stop for something to eat. What do you eat? You decide to start your sightseeing of the city. Where do you go?…..” (continue for as long as you think your students are concentrating and involved.) 

• When you have finished say to students, “OK. Open your eyes.” Then ask students to draw or write about what they saw. When they have all put some of their images on paper, ask them to explain some of the images. 
Pre - Listening activity.
A). Interview:
Do you like to travel?
Have you ever travel? Where?
Have you ever traveled abroad? Where have you been?
Rise your hand if you’ve traveled to Great Britain. 
Who’d like to go there?
What places would you like to visit?
B). Group work
T.: Well done! Thank you. Now I want you to divide into small groups of three. Discuss what images represent Great Britain to you? Decide on your top 5  British icons. Write them down. You have 3 min to do this task. (HO1)
Now, let’s compare your lists. 
Good job! 
How do you think, what we are going to speak about?
P1.: About Great Britain
P2.: About interesting places in Britain
P3.: About traveling
T.: Yes, you are right! We are going to listen to the text about “Places of interest in Great Britain”. 

While listening activity
T.: You will work in group of 3. While you’ll listen to the text pay attention to the tables with the words. Let’s play a Game “Word catching”. You have 20 words. Some of them you will heard in the text. Circle them. But some of the words aren’t connected with the text. Find them and build up sentences with each add word. (HO2)
You are great!
Post listening activity.
A). Matching.
Now let’s try to match the description of some interesting places of Great Britain and the picture of this place.
B). Writing
Write an e-mail letter to your friend and tell him/her about place you would like to visit in Great Britain. Invite your friend to the trip. Suggest the date of your trip and the way of traveling.
You have 5-7 min.
Read some of your letters.
Well done! Thank you for the lesson. Have a nice day!

Hand Out 1
Discuss what images represent Great Britain to you? Decide on your top 5  British icons. Write them down.
1.
2.
3.
4.
5.

Hand Out 2 
magnificent school Royal family prehistoric
ancient coronation church well-
known home town
attractions bacon and eggs famous centres of learning
airport exhibition birthplace holidays

is originated wax models party castle




РОЗРОБКА ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ "HELLOWEEN"
Сценарій святкової розваги “Halloween”

Мета: 
  • познайомити учнів з традиціями святкування Дня всіх святих у Британії та США; 
  • формувати навички спілкування за темою; 
  • розвивати творче мислення бажання дізнатися більше про традиції англомовних країн; 
  • заохочувати учнів до вивчення англійської мови.


ХІД ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДУ

Перегляд відеоролика “Hello, it’s Halloween!”(ВІДЕО 1)


Ведучий1: Hello, dear guests and pupils! It’s nice to see you today. I have some questions for you. Do you like to celebrate festivals?
Ведучий 2: привіт вам, дорогі гості та учні! Приємно вас бачити сьогодні. У мене є декілька запитань до вас: вам подобається святкувати різні свята?
В1: What festivals do you know?
В2: Які свята ви можете назвати?
В1: How do you think, what holiday we are going to celebrate today?
В2: Як ви думаєте, яке свято ми будемо святкувати сьогодні?
Учні: ХЕЛОВІН
В1: You are right! Halloween or “ the All Hallows Day” is celebrated on the night of October 31 to November 1. 
B2: Хелловін, або ще його називають День Усіх Святих, святкується в ніч з 31 жовтня на 1 листопада в католицьких країнах. 
B1: According to old beliefs Halloween is the time, when the veil between the living and the dead is lifted, and witches, ghosts and other supernatural beings appear. 
B2: Вважалося, що саме в цю ніч відчинялися двері з потойбічного світу і душі померлих могли потрапити на землю. Але, крім доброзичливо налаштованих привидів, з темряви приходили й злі духи – нечиста сила.
B1: The main Halloween activity for children is trick-or-treating. They dress in costumes and masks and go from door to door saying “trick or treat”. 
The neighbors give children such treats as candy, fruit and pennies so that children do not play tricks on them. 
B2: А для того, щоб, зустрівшись з людиною, злі духи не нашкодили їй, діти та дорослі вдягають незвичайні костюми і привиди їх приймають за "своїх" і не чіпають.. 
Згідно традицій Хелловіну, перевдягнені діти та дорослі, ходять від дому до дому промовляючи "Trick or Treat", що перекладається "Частуйте або пожартуємо". 
За традицією, якщо господарі пригощають колядників, то діти бажають їм довгих років життя, якщо ж господарі відмовились почастувати, то колядники мали право  пожартувати. Так що краще приготувати цукерки, а то раптом що…


(У зал виходить відьма придивляється до дітей, крутиться на мітлі, потім знову придивляється до залу і обирає собі “жертв” дітей. Потім запрошує їх до себе і говорить “DANCE WITH ME OR I 'LL COOK YOU!!!”
Діти разом із Відьмою танцюють, повторюючи всі рухи за нею.) ВІДЕО 2


В1: Jack-o-lanterns are pumpkins with face carved into one side. An Irish legend says that Jack-o-lanterns are named after the man called Jack. He could not enter the hell because he had played jokes on devil. As a result, Jack has to walk on the Earth with his lantern until Judgment Day.
В2: Джек Ліхтар це обличчя із кабака в якому всередині стоїть свічка. За ірландською легендою такі ліхтарі були названі на честь чоловіка на імя Джек. Темні сили ніяк не могли затягти його до пекла, оскільки він постійно над ними жартував та насміхався. Його дух і досі розгулює по землі і чекає поки наступить його Судний день.
(Танець із кабаками 5 клас)

В1: People also believed that there were many ghosts and witches on the Earth and they met on October 31st to worship the devil. Today people do not believe in ghosts, but they like to tell stories about them on Halloween.
В2: Раніше люди вірили, що в цю ніч збирається вся нечиста сила: відьми, вампіри, привиди, скелети, монстри. Сучасні люди вже не вірять у привидів та нечисть, але ім дуже подобається розповідати страшні історії на Хеловін. 

В1: We are not scare of ghosts witches and other devils. And today we are going to play different games and contests to show them that we are happy and don’t care about evil.
B2: Ми не боїмося привидів, відьом та іншої нечисті. І сьогодні ми будемо проводити різні ігри та змагання, щоб показати їм, що ми щасливі та веселі і на зло незважаємо! 
В1: Are you ready?
В2: Ви готові?

В1: The fist our contest is a traditional English game “catch an apple”. I need two players for it. 
В2: перше наше змагання - це традиційна англійська гра “Спіймай яблуко”. Мені потрібно два учасника для цієї гри.
(у двох мисках із водою плавають яблука, завдання учасників - впіймати якомого більше яблук, але без допомоги рук або сторонніх предметів)

В1:The second our contest is to help a ghost to get to sweets. I need three players for it. 
В2: другий конкурс допоможи привиду дыстатись до цукерок. Мены потрыбно три учасника для цього конкурсу. (На дошці три лабіринти, кожен учасник як найшвидше повинен дійти до нагороди) 

В1: Task. 3. How do you think the real witch looks like? Let’s check!
В2: Як на вашу думку виглядає справжня відьма? Давайте перевіримо!
В1: I need two players for this task.
В2: Мені потрібні 2 учасники для цього завдання.
(діти повинні із завязаними очима намалювати фарбами портрет відьми)

В1: Let’s watch the dancing of real witches from the 6th form!
В2: А тепер давайте подивимось танець справжніх відьом із 6 класу!
(Танець учнів 6 класу)

В1: Task. 4.It’ great! Now I suggest you to choose the best “Translators’ team ”. We need two teams for three players in each team.
В2: чудово!Тепер я пропоную обрати найкращу “Команду перекладачів”. Нам потрібно обрати дві команди учасників по п’ять гравців.
(у кожного учасника по дві літери: одна спереду, а одна позаду. Завдання команд - почувши українське слово, перекласти його на англійську мову та правильно розташувати своїх учасників)Слова для перекладу:
кіт - cat Великий- big Собака - dog Десять - ten Не - not
кінець - end Банка- can Ліжко - bed Портфель - bag Поганий - bad
В1: Task. 5. Now we are going to check up if you know the words connecting with this holiday. Find them on the desk. We need 3 pupils for it.
В2: А тепер ми перевіримо чи знаєте ви слова до цього свята. Ваше завдання - знайти такі слова на аркушах паперу. Нам треба 3 учасника.

В1: Task. 6. let’s move a little. We also need three pupils for it. Your task is to find ghosts as much as possible.
В2: Тепер трішки порухаємось! Для цього конкурсу нам також потрібні три учасника. Ваше завдання протягом 2-х хвилин знайти якомога більше привидів у залі.


В1: Task. 7. Very nice! The last our contest is “The best Halloween’s costume”. You will show us your costumes and our audience will applaud you and we’ll choose the best of you! Let us begin!
В2: Дуже добре! Останній наш конкурс це конкурс на кращий Хеловінський костюм. Ви зможете продемонструвати свої костюми під час дефіле, а глядачі своїми оплесками допоможуть навм визначити найкращий образ. Починаємо!
(звучить музика, а учні демонструють свої костюми)

В1: OK! The best costume is _____________________
В2: Добре! І так найкращим костюмом обрано_______________.
В1: Let’s make a circle and dance!
В2: Давайте станемо у коло і потанцюємо! (ВІДЕО 3)


В1:Well. I thank you all the participants for taking part in this holiday. You were very nice, clever and cheerful. Have a nice day! Good luck!
В2: Як гарно! Дякуємо усім учасникам свята. Ви були дуже гарними, розумними та життєрадісними! Хорошого дня! Успіхів! До нових зустрічей!


КОНКУРС НА КРАЩИЙ КАБІНЕТ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Наказ МОН №601 від 20.07.2004р. "Про затвердження Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів"

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

20.07.2004 N601

Про затвердження Положення про навчальні кабінети
загальноосвітніх навчальних закладів

Відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту" (651-14), з метою підвищення рівня організації навчально-виховного процесу і оснащення навчального середовища загальноосвітніх навчальних закладів

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів (додається).

2. Міністру освіти і науки Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій довести наказ до відома керівників місцевих органів управління освітою та керівників загальноосвітніх навчальних закладів.

3. Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів опублікувати в "Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України" та розмістити на сайті міністерства.

4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Огнев'юка В.О.

Міністр В.Г.Кремень




КАБІНЕТ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ 











КАРТА ВЕЛИКОБРИТАНІЇ



КАРТА ЗВУКІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ



ПЛАКАТ “ГОТУЄМОСЬ ДО ІСПИТІВ”



КУТОЧОК ДЕРЖАВНОЇ СИМВОЛІКИ


КУТОЧОК ПІДГОТОВКИ ДО ДПА




МЕТОДИЧНА ЛІТЕРАТУРА З ПРЕДМЕТУ







Немає коментарів:

Дописати коментар

 Тримаємо руку на пульсі оновлень у системі освіти Як навчатимуться вчителі англійської 5–6 класів НУШ – усе про платформу Online Teacher Co...